Derfor bruker Norges største møbelprodusent Regus

Beretninger

Derfor bruker Norges største møbelprodusent Regus

Lesetid:  2 Minutter

På Regus Posthuset sitter en av Norge og Nordens ledende møbelprodusenter. – Fleksibiliteten Regus tilbyr var avgjørende for oss

 

På Regus Posthuset sitter en av Norge og Nordens ledende møbelprodusenter. Selskapet Ekornes ble etablert av Jens E. Ekornes i 1934 og er i dag kjent for varemerkene Stressless, IMG og Svane.

– Vi er et lokalt selskap med en global tilstedeværelse. Hovedkontoret vårt ligger i Sykkylven i Møre og Romsdal, og så har vi salgskontorer i over 18 land, forteller Fredrik Ødegård Nilsen, forretningsanalytiker i Ekornes.

Tilstedeværelse i Oslo

Med mange internasjonale kunder og kontakter merket Ekornes etterhvert et behov for å være tilstede i Oslo.

– Vi så etter hvert et behov for å ha et arbeidskontor i Oslo. Oslo er et naturlig knutepunkt for tilreisende kunder og kontakter, og praktisk for oss når vi reiser ut. Det er også viktig å ha en tilstedeværelse i Oslo for å tiltrekke seg arbeidskraft, sier Kjetil Iversen som er Konsernregnskapssjef i Ekornes.

Fleksibilitet avgjørende

– Samtidig var det vanskelig for oss å forespeile hvor mye plass vi trengte i Oslo. Vi er ofte på reisefot, og behovet for kontorplasser varierer stort fra uke til uke, sier Fredrik.

Valget falt derfor på Regus, og Ekornes har leid kontorer på Posthuset siden sommeren 2018. Her har de seks faste arbeidsplasser og tilgang på alle felles arealer, inkludert flere arbeidsplasser, kontorer og møterom.

– Her betaler vi kun for de arealene vi bruker. Vi kan skalere opp og ned, alt etter det vi har behov for, og vi betaler kun for det vi bruker, sier Fredrik.

En dag er de kanskje bare to personer i Oslo, neste dag kan det være opptill 15. Da har de tilgang til møtebooking og kan tilpasse arealer etter det de har behov for.

Høyt servicenivå

I tillegg til en unik fleksibilitet, berømmer Ekornes personalet og det høye servicenivået hos Regus. 

– Når vi får besøk av internasjonale gjester for eksempel, bistår personalet alltid med å ta dem imot, vise dem rundt lokalene og passer på at alle har det bra, forteller Fredrik.

– I tillegg får vi alltid hjelp med alt av teknisk utstyr og praktiske ting. Regus sørger for at alle de små detaljene er på plass, og det utgjør en stor forskjell. Vi er veldig fornøyde med å ha et uavhengig kontor her i Oslo, og har nettopp forlenget leien vår her på Posthuset, avslutter Fredrik.